Cresterea accesului si participarii in invatamantul primar si secundar pentru copii din mediul rural

image_pdfimage_print

 

CRESTEREA ACCESULUI SI PARTICIPARII IN INVATAMANTUL PRIMAR SI SECUNDAR PENTRU COPII DIN MEDIUL RURAL, proiect depus pe POSDRU , masura 2.2, in valoare de 17 miliarde lei vechi. Perioada de implementare 09.03.2009-01.03.2011.
Obiectiv general Dezvoltarea de programe integrate pentru cresterea accesului si participarii in invatamantul primar si secundar pentru copii din mediul rural. Proiectul urmareste prevenirea fenomenului de parasire timpurie a scolii pentru prescolari si elevi din comuna, prin mentinerea in educatie a copiilor cu performante scolare scazute, cu cerinte educative speciale sau proveniti din medii sociale si familiale precare, expusi riscului de a abandona/parasi timpuriu scoala
Interventia este directionata catre:
- prescolari, scolari din invatamant primar si secundar prin oferirea de programe de tip invatare asistata, adaptarea curricumului din invatamantul prescolar, gradinita de vara, educatie remediala prin programe de tip scoala dupa scoala, orientare, consiliere si asistenta eductaionala, scoala de vara si activitati extracurriculare
-familiile copiilor prin activitati desfasurate cu si pentru acestia: sprijin financiar, orientare, consiliere si asistenta educationala, sociala si psihologica; scoala parintilor,
-comunitate pentru crearea unui parteneriat intre scoala, parinti, servicii sociale, de ocupare, de sanatate si alte institutii locale/judetene. Avand in vedere ca nivelul scazut de educatie si parasirea timpurie a scolii sunt considerate a fi factori care duc la sporirea riscului de a deveni somer si de a intra in randul somerilor de lunga durata si ca obiectivele proiectului abordeaza aceste probleme pentru ameliorarea/inlaturarea lor pe termen lung si scurt, se contribuie la realizarea obiectivului general POS DRU Dezvoltarea capitalului uman si cresterea competitivitatii, prin corelarea educatiei si invatarii pe parcursul vietii cu piata muncii si asigurarea de oportunitati sporite pentru participarea viitoare pe piata muncii moderne, flexibil si inclusiv.
Obiective specifice
1. Cresterea accesului si participarii in invatamantul primar si secundar pentru 56 de prescolari si 160 de scolari din comuna aflati la risc de abandon/parasire timpurie a scolii, pe perioada proiectului
2. Cresterea cu 60 % a implicarii parintilor in activitatile desfasurate de scoala pentru prevenirea fenomenului de parasire timpurie, pe durata proiectului
3. Cresterea cu 70 % a nivelului de informare in comunitate fata de riscurile generate de fenomenul de parasire timpurie a scolii, pe perioada proiectului
Proiectul, prin obiectivele stabilite contribuie la atingerea obiectivelor specifice AP 2, DMI 2.2. prin abordarea integrata a problematicii fenomenului de parasire timpurie a scolii. Si anume: activitatile sunt orientate catre actul educational: predare centrata pe elev, educatie asistata, formarea cadrelor didactice, dezvoltarea de activitati destinate prescolarilor si elevilor aflati la risc din diferite motive; catre implicarea parintilor pt imbunatatirea actului educational si catre cresterea implicarii comunitatii/institutiilor pentru reducerea fenomenului, prin campanie de crestere a nivelului de constientizare.